• PROJECTMANAGEMENT
  • BEGRIJPELIJK SCHRIJVEN
  • COMMUNICATIE
  • LEIDING GEVEN
  • ONBEVANGEN WAARNEMEN
  • MIJN ACHTERGROND
  • KERK TEAMS
  • KERK SAMEN
  • BEDRIJVEN
  • KERKEN
  • REACTIES BEDRIJVEN
  • REACTIES KERKEN
  • ALGEMENE VOORWAARDEN
  • PRIVACY VERKLARING
  • PARTNERS | LINKS
  • BEDRIJVEN
  • KERKEN
  • BOEKENPLANK
    • BEGRIJPELIJK SCHRIJVEN
    • PROJECTMANAGEMENT
    • ONDERNEMERSRAAD
    • ONVREDE EN SAMENWERKING
    • VAN BUITEN NAAR BINNEN
    • SPIRITUALITEIT
    • LITERAIRE ROMANS

Publicaties bedrijven

Time Management

Wat ga je vandaag doen? Stel aan het begin van de dag vast wat de drie belangrijkste dingen zijn, die je die dag wilt en kunt doen. Dat artikel dat je wilt schrijven. Die belofte aan een klant. Schrijf ze op. Besteed er de tijd aan die het verdient.

download en lees verder

Project Management

Waardoor lopen projecten vaak zo uit de hand? Doordat je te snel begint. Steek veel tijd en moeite in de voorbereiding van het project! Een project is per definitie innoverend. Daarom kan het niet uitgevoerd worden volgens de dagelijkse en gebruikelijke routine. Het vernieuwende vraagt om een nieuwe aanpak.....

download en lees verder

Duidelijk en klantvriendelijk schrijven

Heeft je klant geen zin je brief te lezen? Schrijf eenvoudig!
In plaats van: Naar aanleiding van uw schrijven d.d. 18-11-19 deel ik u gaarne het volgende mede.
Bijvoorbeeld: Hartelijk dank voor uw brief van 18 november 2019.

Zit je wel eens eindeloos naar een leeg scherm te staren als je een brief of een e-mailbericht wilt schrijven? Heb je last van een ‘writers block’?

download en lees verder

Voorbeelden: duidelijk en klantvriendelijk schrijven:

Begrijpt je klant je maar half? Heeft je klant geen zin je brief te lezen? Schrijf eenvoudig!

In plaats van: Op grond van de verstrekte informatie kan tenslotte geconcludeerd worden, dat de gemeente het afgelopen jaar een zeker financieel tekort heeft opgelopen.
Bijvoorbeeld:Uit deze informatie blijkt, dat het afgelopen jaar bij de gemeente een tekort is ontstaan.

download en lees verder

Motiverend leidinggeven

Hoe motiveer jij jouw mensen? Erken hen in wie ze zijn door je stijl van leidinggeven aan te passen aan wat zij nodig hebben. Gezien worden in wat je kunt, wilt en durft motiveert mensen om het beste uit zichzelf te halen. Leidinggevenden die dat beseffen en daarnaar handelen zijn echte motivators. Zij geven hun mensen het gevoel dat ze gewaardeerd worden en dat ze tot meer in staat zijn.....

download en lees verder

Effectief vergaderen

Erger jij je wel eens aan de manier van vergaderen van je collega's? Benoem wat er gebeurt en los dat op!
Wat er gezegd wordt tijdens de vergadering is te vergelijken met het topje van een ijsberg. Onder water speelt er van alles wat NIET gezegd wordt, maar wat wel erg vestorend kan werken:

- Er kunnen allerlei negatieve gevoelens zijn: iemand vertrouwt het niet, of iemand 
  vindt het een vervelend onderwerp of iemand voelt zich tekort gedaan.... 

download en lees verder

Onderhandelen

Haal jij het beste uit je onderhandelingen? Spreek vóóraf met de andere partij af dat jullie gaan voor een win-win situatie. 
Als dat niet het uitgangspunt is, dan is de kans groot, dat één van beiden iets vervelends in de maag gesplitst krijgt. Dan wint iemand ten koste van de ander. Geen goed uitgangspunt voor een volgende keer! Als dat niet lukt en de ander alleen zijn eigen belang ziet, dan zit er voor jou niets anders op dan je poot stijf te houden totdat....

download en lees verder

Faillissement

Hopelijk ga je nooit een faillissement meemaken, maar als het gebeurt wil je wel weten wat je kunt verwachten! Ga met de OR praten! Die kan meer dan je denkt.
De OR heeft geen adviesrecht bij het aanvragen van:
• Surseance van betaling
• Faillissement
• Pre-pack faillissement
In theorie is alles immers nog open.

download en lees verder

Nieuwe Medezeggenschap

Is het nodig iets te veranderen aan de medezeggenschap in jullie organisatie? Niet elk idee zal voor jullie passend zijn. Bespreek de opties met de ondernemingsraad en alle betrokkenen in jullie organisatie! 
Verschillende vernieuwingen zijn mogelijk. Binnen de organisatie kunnen jullie bespreken wat de medezeggenschap het meest verbetert. 

download en lees verder

Spanningen in het team

Is er gedoe in je team? Broeit er al een tijd iets?Laat het niet doorzieken, maar doe ook niet zo maar wat. Onlangs mocht ik een maatschap begeleiden van een ziekenhuis. Het team bestond uit 16 internisten en oncologen. De oncologen waren in de minderheid en in de loop van de tijd hadden ze het gevoel gekregen, dat hun belangen minder belangrijk gevonden werden dan de belangen van de internisten. Omdat iedereen het constant erg druk had, werden incidenten niet goed besproken..... 

download en lees verder

Zelfsturing, zelfregie en zelforganisatie. Hoe?

Schep voorzieningen, zodat teams blijvend goed kunnen functioneren! 

- Er moeten voldoende middelen beschikbaar zijn voor de nieuwe organisatie.
- De nieuwe zelfsturende teams moeten ondersteuning krijgen van stafdiensten.
- De medewerkers moeten voldoende opgeleid en begeleid worden om te kunnen 
   werken in zelfsturende teams.
- Er moeten waarborgen zijn voor aanvaardbare werkdruk en goede arbeidsomstan-
   digheden.

download en lees verder

Geloven in je werk

Christen zijn en professional: wat betekent dat? Iedereen weet dat de kerk en het christelijk geloof al tientallen jaren op hun retour zijn in onze samenleving. Je behoort dus niet bepaald tot het winnende team als je behoort tot de christenen. Het is niet “trendy” om het over God te hebben. En als je het er al over hebt, kan het maar beter niet gaan...

 

download en lees verder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

onderdeel van Dijkstra Consult is

www.ORsucces.nu

Laat een bericht achter

 

Dijkstra-Consult

Haal het beste uit uw team! 
Frank Dijkstra
Klompenmakersgilde 2
3994 XE Houten
BTW NL001235782B55
KvK 30135244

CRKBO

Als instelling ingeschreven in het Centraal Register Kort Beroepsoonderwijs (CRKBO)

Zoeken

 



 

TwitterLinkedIn

Copyright 2025 - Dijkstra Consult training, advies en coaching
Inloggen | Ziber Website | Design by HaakKranen Ontwerpers